۱۳۹۲ دی ۱۴, شنبه

کتاب دَم گستری در يوگا



کتاب: دم گستری در يوگا
نويسنده: سوامی شيواناندا
مترجم: فرهاد خالصی مقدم
ناشر: ميترا
زبان كتاب: فارسی
تعداد صفحه: 150


مروري بر كتاب 
انسان در طول تاريخ همواره در پي كشف مجهولات و نادانسته های خود و جهان بوده و هست. حاصل كنكاش او در اين وادی، كسب علوم مختلف و فزوني آگاهي او پيرامون هستي است.
گاه ابزار مورد استفاده در اين راه حواس پنج گانه انسان بوده كه علوم تجربي و مشتقات آن پديد آمده وگاه اين ابزار، عقل انسان بوده كه فلسفه و تبعات آن حاصل شده است. 

نوشتار حاضر ترجمه‌ای است از کتاب دانش پرانایاما، به قلم سوامی شیواناندا که در آن درباره انرژی باطنی و گسترش آن در انسان بحث شده است. در فصل نخست کتاب، پس از بیان ماهیت «پرانا» یا انرژی روحانی و حیاتی نهفته شده در وجود آدمی, مراحل و روش‌های فعال کردن این انرژی توضیح داده می‌شود. در فصل دوم اصول ضروری برای تنظیم و تعدیل تنفس تشریح شده افزون بر آن، انجام تمرینات مربوط به تعدیل تنفس آموزش داده می‌شود. فصل پایانی نیز حاوی تمرینات متنوعی دیگری در خصوص انرژی درمانی و کنترل تنفس است.


دوستان سعی کنند ابتدا این کتاب را حتما از طریق انتشارات مذکور و کتابفروشی های معتبر تهیه بکنند. هر چند بخاطر محدودیت در تجدید چاپ شاید یافتن این کتاب کمی دشوار باشد.


۳ نظر:

  1. سلام.اآنا واقعا دمت گرم..دربدر دنبال این کتاب بودم...کاریغیر دعا از دستم بر نمیاد...خدا خیرت بده...ان شاءلله به هرچی میخوای برسی...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام خوشحالیم مورد توجهتان قرار گرفته
      در پناه حق

      حذف
  2. سلام . واقعا خدا خیرتون بده خیلی دنبال این کتاب بودم هر چی گشتم مشابه رو هم پیدا نکردم. واقعا ممنونم ازتون

    پاسخحذف

*** بخش نظرات ***

- لطفا از ارسال نظر به عنوان «ناشناس» خود داری کنید.

- برای ارسال پیام، از قسمت «نظر به عنوان»، گزینه ی «نام/آدرس اینترتی» را انتخاب کنید. و چناچه فاقد آدرس وب هستید، آدرس اینترنی را خالی بگذارید. و تنها نامتان را درج کنید.

با سپاس