۱۳۹۲ دی ۲۰, جمعه

کتاب معبد سكوت (فلسفه بودايی، بودا و بوديسم، پيشگويی ها)


معبد سكوت (فلسفه بودايی، بودا و بوديسم، پيشگويی ها) /  بیرد پی اسپالدینگ / ترجمه فریده مهدوی دامغانی / نشر فردوس

عنوان اصلی کتاب: زندگی و آموزش های استادان شرق دور
عنوان انگلیسی: Life and Teaching of the Masters of the Far East
عنوان انگلیسی نویسنده: Baird Thomaas Spalding

درباره كتاب:
اين كتاب، سفرنامه ای است كه آقای اسپالدینگ به همراه یک گروه کاوشگر شامل 11 دانشمند بلندپایه در طی سفری عجیب و اسرارآمیز که به نواحی وسیعی از سرزمینهای هندوستان، تبت، چین و ایران داشته به نگارش درآورده است. این سفر در اواخر سال 1894 میلادی آغاز شده و چندین سال به‌ طول می‌انجامد و در طی این مدت خلاصه‌ای از اهم رویدادها، مشاهدات و دیدارهای واقع شده توسط گروه اسپالدینگ جمع‌آوری می‌گردد و آنچه آقای «اسپالدینگِ» مقدّسْ، در پایان، مأمور به انجام آن می‌گردد، نگارش مکتوبی است که به منزله‌ی نوعی (پیام آسمانی) برای بشریت می‌باشد. او در بخشی از كتاب می  گويد: «من موفق شدم استادان عزيز و والا مقامی را مشاهده كنم كه با قدرت و اقتدار تمام ايستاده و بر اين حقيقت آگاه بودند كه انسان به راستی باقی و جاودانه است؛ موجودی كه بنا به تصوير خدا خلق شده و می  تواند هرگز تسليم گناه و مرگ نشود.»

بخش هایی از کتاب:
... اين جا معبد سكوت است، جايگاه قدرت. زيرا سكوت با قدرت مترادف است. هنگاميكه ما در ذهنمان به مكان سكوت می  رسيم، به جايگاه قدرت رسيده ايم. در آنجا هيچ چيز نيست مگر وحدت.

«سكوت اختيار كنيد و بدانيد من پروردگارتان هستم». هنگامی كه نيروهايمان را به مركز انرژی واحدی می  آوريم، در سكوت با خداوند ارتباط برقرار می  كنيم. اين ميراث واقعی بشر است. «من و پروردگار يكی بيش نيستيم».

بشر الهی هميشه جاودان است. تنها كافی است يك معبد واحد بسازيم آن هم براي خداوند كه درون ماست و آن وقت روح الهي ضمير آگاه ما را پر مي كند و اوهام مربوط به گناه و بدبختي و مرگ ديگر وجود نخواهد داشت. «اين است هدف اصلي سكوت»...

آنچه در بپيش آمد، جملاتي است كه راهنماي يك گروه تحقيقاتي و اكتشافي كه به منظور كسب و شناخت و معرفت سفر آغاز كرده اند، در معرفي مكاني به نام «معبد سكوت» در كتابي به همين نام می  گويد.


دوستان سعی کنند ابتدا این کتاب را حتما از طریق انتشارات مذکور و کتابفروشی های معتبر تهیه بکنند. هر چند بخاطر محدودیت در تجدید چاپ شاید یافتن این کتاب کمی دشوار باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

*** بخش نظرات ***

- لطفا از ارسال نظر به عنوان «ناشناس» خود داری کنید.

- برای ارسال پیام، از قسمت «نظر به عنوان»، گزینه ی «نام/آدرس اینترتی» را انتخاب کنید. و چناچه فاقد آدرس وب هستید، آدرس اینترنی را خالی بگذارید. و تنها نامتان را درج کنید.

با سپاس