۱۳۹۲ دی ۲۹, یکشنبه

دانلود کتاب های کارلوس کاستاندا


کارلوس سزار سالوادور آراندا کاستاندا (زاده ۲۵ دسامبر ۱۹۲۵ پرو - درگذشته ۲۷ آوریل ۱۹۹۸) نویسنده پرطرفدار آمریکایی کتاب‌های شمن‌باوری بود. وی را پدر عصر جدید و مشهورترین نویسنده گمنام جهان لقب داده‌اند. فلسفه و فرهنگ تولتک‌های عهد باستان بخش اصلی نوشته‌های وی را در بر می‌گیرد. تمایل وی به گمنام زیستن شاید دلایل اصلی شهرت وی باشند. کتاب‌های کاستاندا از دهه ۱۳۶۰ شمسی به فارسی ترجمه شد و از همان وقت تاکنون سوالات و بحث‌های زیادی در این زمینه مطرح گشته که از آن جمله می‌توان به موضع‌گیری افرادی مثل «دکتر عبدالکریم سروش» با دیدی کاملاً منفی یا دیگرانی مثل «تورج زاهدی» با نگاهی مثبت، اشاره نمود.

کاستاندا در طی دوران زندگی‌اش مجموعا دوازده کتاب منتشر کرده است. این دوازده کتاب به جز مصاحبه‌ها و فیلم‌های تنسگریتی و هم‌چنین یک نشریه‌ی چهار شماره‌ای هرمنوتیک کاربردی است.

هیچ الزامی به خواندن پشت‌ سر هم این کتاب‌ها وجود ندارد. بسیاری اصرار دارند این کتاب‌ها پشت سر‌هم خوانده شود. به نظرم هر کتابی را می‌توان برای خواندن انتخاب کرد. حتی می‌توان فصل‌های از کتاب‌ها را برگزید و آن را خواند. کتاب‌ها هم‌چنان‌که پیوسته‌اند هر کدام مستقل هستند و خود بنیاد. با این‌همه پیشنهادم این است که با کتاب سوم یعنی سفر به ایختلان شروع کنید. چرا که در این کتاب تمرینات کاربردی و مفاهیمی ذکر شده که اساس کتاب‌های بعدی کاستاندا را تشکیل می‌دهند. می‌توان با کتاب اول و دوم هم شروع کرد، اما مباحثی که در این دو کتاب مطرح شده باعث پیش‌ داوری و بدفهمی فراوانی شده‌اند. درباره‌ی مباحث مطرح شده در این دو کتاب جنجال‌های زیادی صورت گرفته، به ویژه مباحثی که درباره‌ی گیاهان اقتدار مطرح شده است. این دو کتاب بهتر است آخرین کتاب‌هایی باشند که خوانده می‌شوند. وقتی همه‌ی کتاب‌ها را خوانده‌اید به این دو کتاب رجوع کنید. آن وقت جنجال‌های ایجاد شده را پوچ خواهید یافت. 


دانلود مجموعه کتاب های کارلوس کاستاندا به ترتیب انتشار



دانلود آثار مرتبط

گراسیئلا کوروالان، طریقت تولتک‌ها: گفت‌و‌گویی با کاستاندا


دوستان سعی کنند ابتدا این کتاب ها را حتما از طریق انتشارات مذکور و کتابفروشی های معتبر تهیه بکنند. هر چند بخاطر محدودیت در تجدید چاپ شاید یافتن این کتاب کمی دشوار باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

*** بخش نظرات ***

- لطفا از ارسال نظر به عنوان «ناشناس» خود داری کنید.

- برای ارسال پیام، از قسمت «نظر به عنوان»، گزینه ی «نام/آدرس اینترتی» را انتخاب کنید. و چناچه فاقد آدرس وب هستید، آدرس اینترنی را خالی بگذارید. و تنها نامتان را درج کنید.

با سپاس